Meldingen van burgers krijgen prioriteit: Aalter scoort 94 op 100

Gepubliceerd op vrijdag 24 januari 2025
Het lokaal bestuur ontving in 2024 5.141 meldingen. Daarvan werden er 4.817 succesvol afgewerkt, wat neerkomt op een afhandelingspercentage van 94 percent.

Door een nieuw softwaresysteem en een aangepaste manier van opvolging bedraagt de gemiddelde doorlooptijd voor het afhandelen van de meldingen amper zes kalenderdagen.

Hoe meld je iets?

Zodra je melding is geregistreerd, krijg je een bericht. Je krijgt ook een bericht als jouw melding is afgehandeld. Laat een oplossing iets langer op zich wachten, bezorgt het lokaal bestuur je een tussentijdse update.

Welke zaken kan je melden?

  • Afval: sluikstort, volle glasbol, achtergelaten fiets …
  • Gemeentelijke gebouwen en terreinen: speelterreinen, begraafplaatsen …
  • Groen: bomen, grasbermen …
  • Mobiliteit: verkeershinder, verkeersborden, wegmarkeringen …
  • Overlast dieren: zwerfkatten, dode dieren, ratten en duiven …
  • Straatmeubilair: bushokjes, zitbanken, speeltoestellen …
  • Water en riolering: wateroverlast, grachten …
  • Wegen: wegdek, fiets- en voetpaden, grasbermen …

Waarom is jouw melding belangrijk?

Aalter is een nette, aangename gemeente. Het lokaal bestuur doet heel wat inspanningen en investeringen daarvoor, en we doen een warme oproep aan onze inwoners om ons daarbij te helpen. Meldingen leveren een belangrijke bijdrage aan een Aalter waar het goed leven, wonen, werken en ontspannen is. 30.000 betrokken Aalternaren, dat zijn 60.000 extra ogen en oren! Daarom: als je iets opmerkt ter verbetering, aarzel niet en breng ons op de hoogte.

Noodsituaties? Bel 101

Een zeer gevaarlijke situatie of een probleem dat de veiligheid ernstig in het gedrang brengt, meld je het best onmiddellijk op het noodnummer 101.