Digitale loketten: snel en eenvoudig

Gepubliceerd op woensdag 12 maart 2025
Voor veel administratieve zaken hoef je niet meer langs te komen in het gemeentehuis.

Via het digitaal loket van het lokaal bestuur regel je je aanvragen en ontvang je de nodige documenten in je persoonlijke mailbox.

Let op: uittreksels uit het strafregister ontvang je alleen in je eBox via Mijn Burgerprofiel.

Wat kun je online aanvragen?

  • Uittreksel uit het strafregister
  • Documenten uit het bevolkingsregister, zoals samenstelling gezin, attest van woonst, bewijs van nationaliteit of leven
  • Akten van de burgerlijke stand, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Adreswijziging melden

Vraag deze eenvoudig aan via de Aalter-app of www.aalter.be/akten-en-attesten.

Hulp nodig?

De Digihelpers in de Digipunten staan voor je klaar om je te ondersteunen bij afspraken of aanvragen. Meer info: www.aalter.be/allemaal-digitaal.