Stel je kandidaat voor de seniorenadviesraad
In onze maatschappij worden we geconfronteerd met steeds meer en grotere uitdagingen voor senioren. De seniorenadviesraad van Aalter wil de spreekbuis zijn van de Aalterse senioren en seniorenverenigingen. Vanuit deze functie willen we dan onze visie delen met de rest van de Aalterse bevolking, waarin we onze taak, onze activiteiten en onze visie op de toekomst toelichten.
De seniorenadviesraad:
- behandelt alle kwesties op plaatselijk vlak die hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtstreeks de 55-plussers aanbelangen;
- heeft een ombudsfunctie met betrekking tot alle problemen van senioren in de gemeente;
- is bevoegd om op eigen initiatief voorstellen te doen en op verzoek van het college van burgemeester en schepenen en de OCMW-raad van het OCMW-advies te verstrekken. Beide organen zullen advies vragen over alles wat specifiek de senioren aanbelangt;
- heeft tot taak het seniorenwerk en de bejaardenzorg te bevorderen, en de integratie van senior in de samenleving te bewerkstelligen.
Samenstelling
Algemene vergadering
Elke erkende Aalterse seniorenvereniging kan drie effectieve leden en drie plaatsvervangende leden aanduiden. Zowel de effectieve leden als de plaatsvervangende leden moeten ingeschreven zijn in de gemeente. Ze mogen geen deel uitmaken van de gemeenteraad of de OCMW-raad. De seniorenverenigingen zijn, zowel voor hun effectieve als voor hun plaatsvervangende vertegenwoordigers, verplicht vertegenwoordigers van beide geslachten aan te duiden.
De seniorenadviesraad komt minstens vier maal per jaar samen op uitnodiging van de voorzitter. De vergadering vindt bij voorkeur plaats op een tweede dinsdag van de maand.
Seniorenverenigingen die aan de Seniorenadviesraad willen deelnemen, moeten hun gemotiveerde kandidatuur indienen bij de Voorzitter van de Seniorenadviesraad. De kandidatuur kan worden aanvaard bij 2/3de meerderheid in de Algemene Vergadering.
Personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt door hun deskundigheid of persoonlijke inzet ten dienste van senioren, kunnen met gewone meerderheid als deskundige zetelen in de Algemene Vergadering van de Seniorenadviesraad.
Openingsuren
Elke tweede dinsdag van de maand:
- vaste locatie Veilige Have
Dit start telkens om 9.30 u.
Adviesen kunnen altijd ingediend worden bij de secretaris. 0472/625720 of dirk@dclaeys.be
kalender vergaderingen
dagelijks bestuur
jan 14/01
febr 11/02
apri 08/04
mei 13/05
juli 08/07
okt 14/10
nov 18/10
algemene vergaderingen
de éérste twee maanden komt nog vergadering , jan of febr
meer info komt nog , kiesronde nieuwe bestuur Sar
maart 11/03
juni 10/06
sept 09/09
dec 09/12
Adres
- Adres
- Flabbaertstraat 4, 9910Aalter
- GSM
- 0472/62 57 20
- dirk@dclaeys.be
Contact
Claeys Dirk
- Adres
- Flabbaertstraat 4 , 9910Aalter
- GSM
- 0472/625720
- dirk@dclaeys.be
Voorzitter
Jozef Van De Walle
Secretaris
Claeys Dirk
- Adres
- Flabbaertstraat 4 , 9910Aalter
- GSM
- 0472/625720
Bijlagen
- Huishoudelijk Reglement Seniorenadviesraad [128,9Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2021 [529,5Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2020 [872,5Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2019 [452Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2018 [1,1Mb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2015 [238,1Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2014 [120,9Kb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2013 [1,5Mb] (pdf)
- Jaarverslag Seniorenadviesraad 2012 [418,9Kb] (pdf)