Vraag je werkingssubsidies tijdig aan

Gepubliceerd op maandag 25 juli 2022
Door het lokaal bestuur erkende verenigingen die minstens 1 jaar actief zijn, kunnen vanaf 1 augustus de werkingssubsidies aanvragen voor het werkjaar 2021-2022.

Met dit financieel duwtje in de rug voor de verenigingen, wil het college van burgemeester en schepenen de werking van de verenigingen ondersteunen.

Voorwaarden volgens klantentype

Sinds september 2021 zijn de voorwaarden voor het aanvragen van de werkingssubsidies gewijzigd en is het makkelijker geworden om een subsidieaanvraag te doen. Elke erkende vereniging kreeg een klantentype toegewezen. De voorwaarden voor het ontvangen van de subsidies hangen vast aan het gekoppelde klantentype. Alle informatie kan je terugvinden op www.aalter.be/werkingssubsidies.

Subsidieaanvraag

De aanvraag kan bij voorkeur digitaal ingediend worden, per klantentype, op www.aalter.be/werkingssubsidies. Via de post richt je de aanvraag aan het lokaal bestuur Aalter, Europalaan 22, 9880 Aalter. Ook per e-mail is een mogelijkheid: het e-mailadres vind je op het aanvraagformulier. De aanvraag moet ten laatste op dinsdag 1 november 2022 binnen zijn.

Uitbetaling

De uitbetaling zal, na controle, in december gebeuren op het rekeningnummer dat doorgegeven werd op het formulier bij de aanvraag van erkenning. Is het rekeningnummer sindsdien gewijzigd? Laat het lokaal bestuur dit zeker schriftelijk weten!