Outdoor (tijdelijke situatie volgens exitplan)

Algemene richtlijnen voor de club en coach

Algemene richtlijnen voor de sporters en hun ouders


Opgelet corona-maatregelen: de outdoorsportaccommodaties zijn opnieuw beschikbaar. Let op volgende corona-maatregelen!

Sporters

  • Maximum 50 personen per groep inclusief de begeleiders.
  • Tot 2 weken na de activiteit een lijst bijhouden van wie deelnam aan de sportactiviteiten.

Toeschouwers

  • Er mogen maximaal 400 personen aanwezig zijn bij outdooractiviteiten.
  • Toeschouwers zijn toegestaan tijdens trainingen en wedstrijden mits respecteren van de afstandsregels (1,5 meter).
  • Mondmaskers zijn verplicht voor alle personen +12 jaar (niet tijdens het sporten).
  • Bij gebruik zittribune voetbal Aalter-centrum: maximaal 96 toeschouwers aanwezig op tribune.
  • De verenigingen staan in voor het ontsmetten van tribunes bij wisseling van toeschouwers. Verenigingen dienen zelf te voorzien in de ontsmetting.

Cafetaria

  • Het gebruik van de cafetaria’s is niet toegelaten tijdens trainingen.
  • Gebruik cafetaria’s is enkel toegelaten tijdens officiële (oefen)wedstrijden en tornooien. De Horecavoorzieningen worden strikt beperkt tot de voorziene ruimtes waar de Horecaprotocollen van toepassing zijn.
  • Cafetaria’s mogen gebruikt worden voor (bestuurs)vergaderingen, zonder uitbating van de cafetaria.
  • Indien mogelijk kan een buitenterras voorzien worden.
  • De verenigingen staan zelf in voor alle naleving van de maatregelen (onder andere ontsmetting, circulaties …). Verenigingen dienen zelf te voorzien in de ontsmetting.
  • Er is een registratieplicht van alle personen. Dit wordt 14 dagen bijgehouden. 
  • Maximaal aantal toegelaten personen dient gerespecteerd te worden:

Voetbalkantine Aalter-centrum: Lindestraat 63 personen
Voetbalkantine Aalter-centrum: tribunegebouw 75 personen
Voetbalkantine Bellem 52 personen
Voetbalkantine Ursel 51 personen
Voetbalkantine Knesselare 88 personen
Voetbalkantine Sint-Maria-Aalter 47 personen
Voetbalkantine Lotenhulle 37 personen
Clublokaal atletiek Sportpark Aalter-centrum 6 personen
Clublokaal krachtbal Sportpark Aalter-centrum 23 personen

Kleedkamers

  • Verenigingen kunnen gebruik maken van de douches en kleedkamers tijdens trainingen en wedstrijden.
  • Verenigingen kunnen van start tot einde activiteit gebruik maken van de kleedkamers. Twee teams kunnen niet samenzitten in een kleedkamer.
  • Bij op elkaar volgende ploegen per kleedkamer zijn de verenigingen verantwoordelijk voor het ontsmetten van de kleedkamer/douches. Verenigingen dienen zelf te voorzien in de ontsmetting.
  • Individuele sporters kunnen geen gebruik maken van de kleedkamers en douches tijdens trainingen. Bij wedstrijden kunnen individuele sporters gebruik maken van de kleedkamer en douches.

Toegang

Sportpark Aalter-centrum

Sporters / bezoekers voetbalterreinen en atletiekpiste (buitenkleedkamers):

  1. Onmiddellijk via buitengang kleedkamers. 
  2. Enkel één verantwoordelijke van de vereniging kan doorlopen tot aan de balie van het Sportpark.

Sportcomplex Flabbaert

Sporters / bezoekers voetbalterreinen:

  1. Onmiddellijk via buitendeuren kleedkamers en achteringang Sporthal Flabbaert (nooddeur)
  2. Enkel één verantwoordelijke van de vereniging kan doorlopen tot aan bureel sportdienst.

Sportmateriaal

  • Materiaal (ballen, doelen, palen, netten …) wordt steeds na elke opwarming, oefenpartij of wedstrijd gereinigd of ontsmet door de gebruiker. Verenigingen dienen zelf te voorzien in de ontsmetting.
  • Persoonlijke benodigdheden (bidons, handdoeken …) worden gemarkeerd en strikt persoonlijk gehouden.

(Sport)evenementen

  • Mondmaskers zijn verplicht voor alle personen +12 jaar (niet tijdens sporten).
  • De CERM-analyse moet worden ingevuld als basis voor een competitiewedstrijd van elke sportvereniging ongeacht het aantal verwachte bezoekers en wordt aan het gemeentebestuur bezorgd, vergezeld van een verklaring op eer waarbij wordt verklaard dat elke organisatie op deze manier zal plaatsvinden of wordt aangepast conform de geldende maatregelen en bij wijziging van de organisatie van de competitiewedstrijd.

Corona-verantwoordelijke / corona-plan / CERM-analyse

Elke vereniging bezorgt volgende info:

  • Corona-aanspreekpunt.
  • Corona-actieplan met de cluborganisatie aangepast aan de veiligheidsmaatregelen.
  • CERM-analyse met verklaring op eer voor organisatie van competitiewedstrijden en tornooien.