Ik vraag het aan…

Gepubliceerd op dinsdag 25 januari 2022
Met heel veel plezier én kennis van zaken beantwoordt onze cel Eerste Lijn dagelijks tientallen vragen van Aalternaren.

Vandaag: “De vuilniswagen is onze afvalzakken vergeten. Wa t nu?”

“Als er problemen zijn met de ophaling kan je dit rechtstreeks melden bij IVM op het gratis nummer tel. 0800 13 580. Elke werkdag kan je daar terecht van 8.30 u tot 17.00 u. Meld een klacht zo snel mogelijk, het liefst de dag van de ophaling zelf. Bij IVM zoeken ze meteen een oplossing/antwoord, bekijken ze of er een straat vergeten werd en dan kan die bewuste straat alsnog aangedaan worden door de ophaaldiensten. Klachten melden kan ook via het e-loket op de site van IVM, op www.ivmmilieubeheer.be/e-loket/klachtenformulier-ophaling. Opgelet: hou er wel rekening mee dat sneeuwval en gladde wegen de afvalophaling kunnen verstoren. De ophalers proberen bij glad weer altijd eerst de centrumstraten te bedienen. Buitenwijken en landelijke gebieden worden dan later bediend. Dit kan ertoe leiden dat de tijdstippen van ophaling kunnen verschillen van wat gebruikelijk is, afhankelijk van de omstandigheden. Tijdig afval buiten plaatsen (dat mag vanaf 19.00 u de avond voordien en voor 5.30 u de ochtend zelf) is dus aangewezen. De chauffeur oordeelt of het veilig is een straat in te rijden.”