Gemeentebestuur zet in op duurzaamheid en kiest voor 'e-facturatie'

Gepubliceerd op vrijdag 13 november 2020
Het gemeentebestuur kiest volop voor digitale alternatieven om evidente efficiëntiewinsten en snelheid van afhandelen, maar ook omdat innovatie en duurzaamheid belangrijk zijn voor de organisatie.

Het gemeentebestuur verkiest en promoot digitalisering. Wie vragen heeft over ‘e-facturatie’ en de manier waarop je die kan aanleveren, kan zich wenden tot het gemeentebestuur, Europalaan 22, via tel. 09 374 99 14 of budget@aalter.be.

Gratis informatiesessies

De Vlaamse overheid organiseert sinds 2015 maandelijks informatiesessies over elektronische facturatie. De sessies zijn gratis. Tot op heden namen meer dan 6.000 bedrijven deel.

Tijdens de informatiesessies krijg je informatie over:

  • de voordelen van e-facturen;
  • het beleid van de overheden;
  • de verschillende scenario’s om aan de slag te gaan.

Talkshow

Op donderdag 3 december 2020 staat er in de voormiddag een online talkshow gepland over elektronische facturatie met specialisten die concrete voorbeelden aanbrengen. Meer info over e-facturatie en over de talkshow vind je op overheid.vlaanderen.be/e-invoicing-voor-leveranciers.