Naar inhoud

Pastorij Lotenhulle wordt locatie kinderopvang

Plannen BKO Lotenhulle - (c) Boulez & Degrande
Vanaf maandag 23 januari 2017 wordt het gelijkvloers van de pastorij van Lotenhulle gerenoveerd en uitgebreid. 48 kinderen en drie begeleiders van de buitenschoolse kinderopvang Het Lobolleke zullen er in het voorjaar van 2018 hun intrek in nemen.

In de gerenoveerde pastorij komt er een aparte ingang naar de verdiepingen en een nieuw verhoogd terras. De voorgevel en het hek worden behouden en gerenoveerd, om het dorpszicht van Lotenhulle te behouden. Links van het gebouw komt er een nieuwe liftkoker en een doorgang naar de grote tuin achteraan. Aalterse verenigingen kunnen de bovenverdieping gebruiken.

Dichter bij de school

Sinds 2013 staat de pastorij van Lotenhulle leeg. De pastorij ligt net naast de school. Het is dus een ideale locatie om daar een nieuwe buitenschoolse kinderopvang in te bouwen voor kinderen van drie tot twaalf jaar. De bestaande kinderopvang Het Lobolleke ligt naast het gemeentelijk ontmoetingscentrum van Lotenhulle, op 400 meter van de school. Dankzij deze nieuwe locatie worden de kinderen dichtbij de school opgevangen. De opvanglocatie Het Lobolleke zal worden verkocht aan de sociale huisvestingsmaatschappij Volkshaard, die er sociale woningen zal bouwen. De renovatiewerken zijn gegund voor 793.017,42 euro en zullen ongeveer 200 werkdagen duren. In de pastorij zullen drie begeleiders dagelijks tot 48 kindjes opvangen.

Hullaertstraat tijdelijk afgesloten

Door deze werken zal er vanaf 23 januari tijdelijk geen gemotoriseerd verkeer mogelijk zijn tussen de bibliotheek en de Hullaertstraat 4. Om het wildparkeren rond de school tegen te gaan, komen er voor de veiligheid van de kinderen ook betonblokken aan de ingang van de school en aan de bibliotheek. Deze tijdelijke situatie kan verlengd worden, na een gunstige evaluatie.

Info

Cel Gebouwen

 

Datum van het bericht: woensdag 18 januari 2017
Nieuwsoverzicht
venster sluiten

Maak online een afspraak met het gemeentebestuur

Als je online een afspraak maakt, dan kunnen de medewerkers van het bestuur je sneller en beter helpen. Je hoeft bij het bezoek aan het gemeentehuis namelijk niet te wachten en je weet vooraf wat je moet meenemen.  Je kan nu voor volgende zaken online een afspraak maken:

 

Documenten & attesten  

  • Aanvraag Belgische nationaliteit
  • Aanvraag erkenning (uit 2 Belgische ouders)
  • Adreswijziging
  • Elektronische identiteitskaart: eID en kids-ID (aanvragen en afhalen)
  • Huwelijk (aangifte)
  • Internationaal paspoort
  • Wettelijk samenwonen (aangaan en beëindigen)
  • Rijbewijs (aanvragen)

Evenementen   

  • Coördinatievergadering voor evenementen

Mobiliteit & wonen  

  • Rioleringsaansluitingen en –projecten
  • Stedenbouwkundig advies

OCMW & welzijn  

  • Aanvraag FOD (Invaliditeit - hulp aan bejaarden)
  • Verwarmingstoelage

Lees meer

Maak een afspraak