Naar inhoud

Maak online een afspraak met het gemeentebestuur

Wil je jouw adres laten wijzigen, een nieuwe elektronische identiteitskaart (eID) aanvragen of stedenbouwkundig advies inwinnen? Maak dan vanaf nu een afspraak via www.aalter.be > Maak een afspraak. Vermijd zo de eventuele wachtrijen!

Als je online een afspraak maakt, kunnen de medewerkers je sneller en beter helpen. Je hoeft bij het bezoek aan het gemeentehuis namelijk niet te wachten en je weet vooraf wat je moet meenemen. Bovendien weten de medewerkers waarvoor je komt. Bekijk in het overzicht voor welke zaken je op een zelfgekozen tijdstip een afspraak kan maken.

Goed om te weten

  • Na de registratie ontvang je ook een e-mailbevestiging. Daarin staan nogmaals de dag, het tijdstip, het onderwerp van je afspraak en wat je moet meebrengen vermeld.
  • Je maakt je afspraak 48 uur op voorhand. Je kan dus op maandag een afspraak vastleggen voor woensdag.

Afspraak annuleren of wijzigen?

Een afspraak annuleren of wijzigen kan altijd. Dat doe je bij voorkeur via de links onderaan in de e-mailbevestiging of geef het telefonisch door via tel. 09 325 22 00.

Je kan voor volgende zaken een afspraak maken op een zelfgekozen tijdstip:

Documenten & attesten  

  • Aanvraag Belgische nationaliteit
  • Aanvraag erkenning ongeboren kind (van 2 Belgische ouders)
  • Adreswijziging
  • Elektronische identiteitskaart: eID en kids-ID (aanvragen en afhalen)
  • Huwelijk (aangifte)
  • Internationaal paspoort
  • Wettelijk samenwonen (aangaan en beëindigen)
  • Rijbewijs (aanvragen)

Evenementen   

  • Coördinatievergadering voor evenementen

Mobiliteit & wonen  

  • Rioleringsaansluitingen en –projecten
  • Stedenbouwkundig advies

OCMW & welzijn  

  • Aanvraag FOD (Invaliditeit - hulp aan bejaarden)
  • Verwarmingstoelage

Maak online een afspraak

 

 

Datum van het bericht: vrijdag 23 december 2016
Nieuwsoverzicht
venster sluiten

Maak online een afspraak met het gemeentebestuur

Als je online een afspraak maakt, dan kunnen de medewerkers van het bestuur je sneller en beter helpen. Je hoeft bij het bezoek aan het gemeentehuis namelijk niet te wachten en je weet vooraf wat je moet meenemen.  Je kan nu voor volgende zaken online een afspraak maken:

 

Documenten & attesten  

  • Aanvraag Belgische nationaliteit
  • Aanvraag erkenning (uit 2 Belgische ouders)
  • Adreswijziging
  • Elektronische identiteitskaart: eID en kids-ID (aanvragen en afhalen)
  • Huwelijk (aangifte)
  • Internationaal paspoort
  • Wettelijk samenwonen (aangaan en beëindigen)
  • Rijbewijs (aanvragen)

Evenementen   

  • Coördinatievergadering voor evenementen

Mobiliteit & wonen  

  • Rioleringsaansluitingen en –projecten
  • Stedenbouwkundig advies

OCMW & welzijn  

  • Aanvraag FOD (Invaliditeit - hulp aan bejaarden)
  • Verwarmingstoelage

Lees meer

Maak een afspraak